dimecres, 21 de gener del 2009

Un dels temes que més m´interessen del món actual i de la societat en que vivim és el del fenòmen religiós. Jo, que em declaro una persona atea, és a dir que creu que Deu no existeix, no puc per menys que quedar perplexe quan veig la quantitat de gent que creu en alguna divinitat, en alguna forma superior de criatura que està per sobre de tot i que pot controlar tot el que passa (sic)... I aleshores perquè no fa res per solucionar els conflictes que afecten al nostre planeta? Per què no ens il.lumina amb la seva saviesa per afer un món més just? Per què tolera el sofriment , la misèria, la humiliació i el genocidi de tants innocents?


Deu és un muntatge humà per a mantenir formes de dominació i de submissió sobre les persones.
És normal que aquestes creences impactin en persones amb poca cultura o amb recursos limitats. Però el que és alucinant és la covardia, la pleitesia, la por, amb la que tracten aquestes qüestions els nostres governants. Sí, m´estic referint al govern socialista espanyol; al govern tripartit català, i tants i tantes instàncies de govern que espleguen davant la totpoderosa esglèsia espanyola malgrat la seva actitud beligerant, rància, poc conciliadora, totalitària,etc..

Ja és hora de que es faci justícia i es doni al Cèsar el que és del Cèsar i a Déu el que és de Déu :

- Autofinançament de l´esglèsia catòlica.
- Prudència en els comentaris que s´emeten des de diferents instàncies : COPE, Tribunes, Conferencia episcopal,...
- Acatament de l´asignatura d´Educació per a la ciutadania.
- Impugnació del Concordat del 79.
- Fora l´assignatura de religió dels centres docents.
- Permetre l´apostàsia, donar facilitats als apòstates.

Ja anirem afegint comentaris perque podriem estar tota la nit...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada