diumenge, 5 de març del 2023

CARTA ALS CAPS DE LLISTA MUNICIPALS 28 MAIG 23

La Granada, com tots els pobles i viles de Catalunya està canviant ; sociològicament s´esta transformant : la immigració interna i externa, la demografia, l´economia,... estan contribuint poderosament a aquest canvi. La Granada ja no és el poble de fa 20 o 30 anys. 

Tots els canvis provoquen inseguretat i una certa por, i aquest no és una excepció. El canvi sociològic provoca noves maneres de manifestar-se, de comunicar-se, noves expressions culturals, costums, hàbits, llengües,.. tot això és contemplat sovint amb una actitud de reserva, quan no de clara hostilitat.

Aferrar-se al passat per negar el present i el futur o viure de nostàlgies passades no soluciona res. Les tendències de la població són les que són i no les canviarem tancant els ulls o negant-les. És per això que hauríem de començar per aquí per poder abordar amb tranquil·litat el tema següent que és el de la CONVIVÈNCIA.

Un dels objectius principals de l´acció política hauria de ser el del foment de la convivència i amb aquesta finalitat seria bo admetre que LG avui és més diversa i multicultural que fa uns anys com a conseqüència del món global del que parlàvem abans.

Passa que molt sovint, per desgràcia, es confon el diferent, el “de fora”, el foraster, com l´amenaça o el perill. S´estigmatitza les persones que no són o no es comporten com “els nostres”. És una reacció defensiva davant la por a allò desconegut que es manifesta amb La Granada, com tots els pobles i viles de Catalunya està canviant ; sociològicament s´esta transformant : la immigració interna i externa, la demografia, l´economia,... estan contribuint poderosament a aquest canvi. La Granada ja no és el poble de fa 20 o 30 anys.

distanciament, fredor, prejudicis, mirades de desconfiança,... i per tot un seguit de petits detalls que no conviden precisament a la comoditat o a la integració dels nouvinguts. Tots/es agraïm quan arribem a un lloc desconegut trobar alguna ma estesa que ens ajudi a situar-nos.

És per tant una obligació dels ajuntaments mirar d´acostar a aquests nous veïns/es i tractar d´integrar-los en aquesta nova Granada dels nostres temps.

No cal dir, però ho diem, que això no representa ser laxes o permissius davant actituds o accions que posin en perill la convivència entre els veïns/es. Qui no respecti aquestes normes de convivència bàsiques ha de ser sancionat de manera clara perquè si hi ha la percepció de que no es soluciona aquest problema serà molt difícil parlar de convivència o d´integració. I serà terreny abonat pels comentaris incendiaris de persones irresponsables : fotre´ls fora, contractar empreses privades expeditives, patrulles ciutadanes,...

La veritat és que no existeixen solucions màgiques que puguin satisfer a tothom. La veritat és que la Llei és lenta i de vegades decebedora i que conductes clarament antisocials no són castigades amb la eficàcia que requeririen. I és aleshores quan se senten les bestieses més covards : Calar-li foc a la casa, tornar-los al seu país,...tot plegat per no reconèixer que el problema és complex i que no existeix una solució ràpida ; per no acceptar que la llei és sempre garantista i prima la presumpció d´innocència. Però mentrestant la cerimònia de la confusió guanya terreny i es fica a tots els nouvinguts al mateix sac : delinqüents, perillosos,...

Com que no tenim una fórmula miraculosa per a aquest problema i com que és una realitat que el nostre poble , el nostre país, Europa,... necessiten de ma d´obra estrangera per a fer front a les seves demandes – es calcula que uns 5 milions de persones fins al 2050 –  faríem bé prevenir aquests conflictes amb lleialtat i responsabilitat creant polítiques de consens entre govern i grups de l´oposició, anants tots a una en la recerca d´una solució que no sempre arriba amb la celeritat que voldríem.

Per tant demanem als grups polítics del nostre poble que implementin polítiques proactives de convivència i d´integració; sensibilitat davants el drama humanitari de moltes famílies per accedir a un habitatge digne; a una regulació de la seva situació administrativa : padró d´habitants, serveis socials,...

Demanem a aquests grups : EPM, Junts per La Granada, Som La Granada , que contemplin aquests punts en el seu programa electoral :

-          Voluntat d´afavorir la convivència i la multiculturalitat.

-          Sensibilitat davant la problemàtica social.

-          Auditar la situació dels immobles ocupats a La Granada.

La Granada a 2 de març del 2023. Atentament :